ღვინის ფესტივალები ქვეყნის მასშტაბით ადგილობრივი მეღვინეობის კულტურის წარმოჩენას და გაძლიერებას ისახავს მიზნად
ადგილობრივ ბაზარზე ქართული ღვინის პოპულარიზაციისა და სამომხმარებლო კულტურის გაღრმავების მიზნით, ქვეყნის სხვადასხვა რეგიონში ქართული ღვინის ფესტივალები იმართება.
ფესტივალები, რომლებიც სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში ტარდება, მიზნად ისახავს როგორც ადგილობრივი მწარმოებლების წახალისებას, ისე ღვინის ტურიზმისა და მეღვინეობის განვითარებას.
პროგრამას ღვინის ეროვნული სააგენტო, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ახორციელებს და მასში ჩართულია როგორც სახელმწიფო, ისე კერძო სექტორი, ღვინის ენთუზიასტი ორგანიზაციები და ადგილობრივი მეღვინეები.
ერთ-ერთი მასშტაბური ღონისძიება ბუნებრივი ღვინის ფესტივალი „სუპერნატურალი“ იყო, რომელიც „SuperNatural Group“-ის ორგანიზებით გაიმართა. ფესტივალში მონაწილეობა მიიღო საქართველოს სხვადასხვა კუთხის 100-მდე ბუნებრივი ღვინის მწარმოებელმა. ღონისძიებამ არა მხოლოდ ღვინის მრავალფეროვნება წარმოაჩინა, არამედ ხელი შეუწყო იმ მეღვინეების ცნობადობას, რომლებიც ეკოლოგიურად სუფთა მეთოდებით აწარმოებენ ღვინოს. ფესტივალი იმთავითვე ორიენტირებულია მცირე და საშუალო მარნებზე, რაც მნიშვნელოვანია ქართული ტრადიციული მეღვინეობის მხარდაჭერის თვალსაზრისით.
კიდევ ერთი საყურადღებო ღონისძიება „გურული ღვინის ფესტივალი“ იყო, რომელიც ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ გორაბერეჟოულში, ისტორიულ ერისთავების მამულში ჩატარდა. ღონისძიებას ორგანიზაცია „გურული ღვინის ფესტივალი“ უკვე მეოთხედ მასპინძლობდა. ფესტივალში 50-მდე საოჯახო მარანი და მეღვინეობა მონაწილეობდა საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან. განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმო გურული და სხვა რეგიონების ენდემური ჯიშებისგან დამზადებულ ღვინოებს, რაც კიდევ ერთხელ უსვამს ხაზს საქართველოს ვაზის უნიკალურ გენოფონდსა და რეგიონულ იდენტობას.
მნიშვნელოვანი პლატფორმა გახდა ბათუმში გამართული ფესტივალი „ახალშენი 2025“, რომლის ორგანიზატორი „საქართველოს ღვინის კოლექციაა“. ღონისძიება დაეთმო ქართული ღვინის კულტურის თანამედროვე გააზრებას, უნიკალური ჯიშების წარმოჩენას და ახალი ტალღის მეღვინეების პოპულარიზაციას. ფესტივალის მიზანი იყო არა მხოლოდ პროდუქციის გაცნობა, არამედ დიალოგის გაღრმავება მომხმარებელსა და მეწარმეს შორის, რაც საბოლოოდ ბაზრის გააქტიურებას და სამომხმარებლო ცნობიერების ამაღლებას უწყობს ხელს.
ქართული ღვინის ფესტივალები, როგორც ჩანს, თანაბრად მნიშვნელოვანი პლატფორმებია პროფესიული წრეებისთვისაც და იმ ენთუზიასტი ღვინის მოყვარულებისთვისაც, ვინც მეღვინეობას არა მხოლოდ როგორც სასმელს, არამედ როგორც კულტურულ მემკვიდრეობას აღიქვამს.
პროგრამით დაგეგმილი ფესტივალები კვლავაც გაგრძელდება, რაც კიდევ ერთხელ მიუთითებს იმაზე, რომ ქართული ღვინის განვითარება ქვეყნის ეკონომიკური, კულტურული და ტურისტული პოტენციალის მნიშვნელოვანი ნაწილია.